torsdag 6. april 2017

Borre i murvegg

Borre i murvegg

Kvier du deg for å ta drillen og bore i mur for å henge opp et bilde? I denne episoden av Jernia TV lærer du hvordan du borer i mur.


Borre i murvegg

Alt du trenger for å lykkes med boring i. Mange har opplevd utfordringen med å bore hull i gamle murvegger. Følelsen i armene når boret søkker inn og murpussen renner ut.


Hullet du plutselig har. Det boret du har kjøpt er ment for drill med mekanisk slagborfunksjon, den enkleste og. Jeg har tenkt å sette opp en hylle, og må borre i veggen her. Det føles ut som at jeg prøver å trenge gjennom bunkeren til Hitler en sen våraften.


Der har jeg tenkt å feste TVen i veggen, og må dermed borre hull i betongveggen. Er det fare for å treffe strøm- eller vannledninger? Eventuelt også armering? Skal lage hull i murvegger for ventiler.


TEST: Riktig drill og bor må til for godt resultat i stein og mur. En borrhammer kommer godt med i flere situasjoner, og sparer deg for tid og krefter.


Når du skal i gang med arbeid i krevende materialer som fjell og mur. Borer du i mur med slagdrill? En borhammer er bedre og finnes i mange varianter og prisklasser. Her er to ytterpunkter.


Boring i mur og fliser. Skal du bore i mur trenger du som regel et slagbor. Det er et spiralbor som har påsveisede skjær av hardmetall. Er ikke noe problem å borre i mur og henge opp bilder.


Borre i murvegg

Noen forslag kan være å prøve tyggegummi lim, jeg bruker det på rimelig store bilder med godt hell. Da jeg var med og borret i mur med MYE armering, brukte vi bare betongbor. Når du borrer i mur, er det viktig å dra boret litt inn og ut, slik at du tømmer hullet for murstøv. Da blir det lettere og raskere å borre.


Lengden på pluggen, skruen. Usikker på om vegg er av betong eller Leca. Til krevende oppgaver i mur, stein og betong, er en borhammer som sendt fra himmelen. Via maskinens SDSkobling og høye hastighet, borer.


Dersom du er usikker på hva veggen er laget av, kan du borre et lite hull på festestedet og sjekke fargen på det som kommer ut av borehullet. En enkel universalplugg gjør jobben for deg som har steinhard vegg. Velg et bor som er like tykt som pluggen. Som regel står det.


Jeg har murvegger i leiligheten, og trenger å henge opp bilder, men. Må innrømme at jeg ikke vet hvordan mur det er, håper på leca.


Da kjører jeg på til helgen :wacko: :) lager flere hull, så hogge ut i midten. Kjøpt meg kraftigere og dyrere slagbor og dyre bor spesiallaget til murvegger. Gamle murvegger fylt.


Jeg skal feste en del bilder osv på murvegg uten å borre hull i mine nye vegger. Derfor må jeg få tips om alle gode festeteknikker Tenker jo en. Borre dør gjennom murvegg. Registrert Dato: Tirsdag 17.


Murvegg trenger å borres for å sette inn en dør på 70x180cm. Tror muren er ca.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.